לאחר סיום לימודיו במכון הטכנולוגי בחולון (2009), גברה התעניינותו של שיר אתר בחומרים וטכנולוגיה. ברור היה לו שהעבודה לצד יצרנים מתחומים שונים תספק לו הזדמנויות לחשוב מחדש ולפתח את השימוש בטכנולוגיה ובחומרים מסורתיים.
החיבור בין הגישה החקרנית של שיר לבין תעשייה מסורתית הוליד מוצרים מפתיעים שהוצגו בטוקיו ובקלן ואשר זיכו אותו בפרס ה-Interior Innovation Award לשנת 2011.
בתהליך החיפוש אחר יישומים שונים בחומר הגיע שיר למפעל עופרטקס המתמחה במחזור בדים. שיתוף הפעולה בינו לבין המפעל הוליד פיתוח של בד עמיד בלתי ארוג העשוי סיבים ממוחזרים. מכונות הליבוד במפעל עופרטקס אינן פועלות לפי תהליך ליבוד סטנדרטי המוכר בתעשייה הכולל שלבים של הרטבה, אידוי וכבישה. ללא שלבים אלה נוצרת יריעה קלת משקל המכילה פחות חומר. סיבי הבד הינם סיבים סינתטיים עשויים פוליאתילן ופולי פרופילן, שאריות ממפעל המייצר שטיחים.
בתערוכה "פוסט פוסיל" הציג שיר אתר את העבודה "גבעות וערימה" – מושבים פיסוליים העשויים יריעה מלובדת המשולבת בסיבים המקוריים.
מתי הבנת שאתה רוצה להיות מעצב?
הבנתי שאני רוצה להיות מעצב כבר בגיל צעיר. המשיכה לחומרים ומוצרים היתה טבועה בי מילדות
איך אתה מגדיר את הסגנון שלך?
הסגנון שלי הוא יותר אורגני. בקווים יותר רכים וזורמים.
מה היית אם לא היית מעצב?
לא יודע.
מהי לדעתך ההמצאה העיצובית הגדולה של המאה?
האייפון, אולי.
מה העצה הטובה ביותר שאתה יכול לתת לאדם יוצר או מה העצה שהיית רוצה לקבל בעצמך?
העצה שהייתי רוצה לקבל בתחילת דרכי היא שיהיה לך האומץ לעשות את מה שאתה רוצה וזה גם מה שהייתי ממליץ למי שיוצא עכשיו לדרך.